header-icon
שאלות נפוצות על ראיית חשבון

פתיחת וניהול עסק דורשת ממך לקבל החלטות רבות מדי יום. אם יש לך מומחיות וייחודיות, יכול להיות שהעסק שלך עומד להיות יחיד במינו, אך זהו אינו מתכון להצלחה. ההצלחה של העסק תלויה במרכיבים נוספים רבים. מעבר לעיסוק עצמו ולביצוע העבודה בפועל, יהיה עליך לשווק, למכור ולהתנהל בצורה חכמה מבחינה פיננסית.

שירותים הניתנים על ידי רואה חשבון יכולים לסייע לך בכל הנוגע לפן הכלכלי של העסק. הם יכולים להיות כלי עזר משמעותי ולהשפיע על שורת הרווח. במידה ואתה בתחילת דרכך או מתכנן לפתוח עסק, יתכן שיש לך שאלות רבות על השירותים הניתנים על ידי רואה חשבון ועליהן נענה במאמר זה.

מה כוללים שירותי ראיית חשבון?

כל משרד לראיית חשבון יכול לספק שירותים שונים במעט כאשר הדבר תלוי במשאבים של המשרד (למשל מספר העובדים בו), בידע ובניסיון של רואי החשבון ויועצי המס. ברוזנבלט מוצעים לך השירותים הבאים כאשר כל לקוח יכול להשתמש בחלקם או בכולם:

בניית תוכנית עסקית

לפתוח עסק ברשויות המס זו פעולה פשוטה ומהירה באופן יחסי. לעומת זאת ליצור עסק רווחי זו עבודה מורכבת הרבה יותר וההצלחה מתחילה בתכנון נכון. תוכנית עסקית נבנית על ידי מומחים והיא מאפשרת לך לראות את התמונה המלאה כבר בתחילת הדרך. כאשר אנשי מקצוע מנוסים וותיקים מלווים את התהליך, תהיה התייחסות מקצועית לפן הכלכלי ולך יהיה קל יותר לקבל החלטה אם לצאת לדרך ובאיזה אופן.

פתיחת עסק

שירותי ראיית חשבון יכולים לכלול גם את פתיחת העסק מול רשויות המס. על אף שניתן לבצע את הפעולה גם באופן עצמאי. ישנם יתרונות רבים לפניה לגורם מקצועי, יחד אפשר יהיה לקבוע האם העסק יהיה פטור או מורשה (או אם יש צורך להקים חברה), אפשר להיערך להוצאות הכלכליות, לאתר את מקורות המימון ולמעשה להתחיל את הפעילות ברגל ימין.

תכנון מס

אחת המטרות של העסק צריכה להיות הקטנת תשלומי מס והשארת כספים בתוך העסק. הכרות מעמיקה של החוקים ותכנון נכון מאפשרים לך לשלם פחות לרשויות המיסים וכל זאת תוך הקפדה ושמירה על החוק. לשם כך נדרש ניסיון רב בתכנון מס, יצירתיות וחשיבה שיוצאת מהקופסה.

שירותי חשבונאות

משרד רואה חשבון יכול לספק שירותי חשבונאות בהתאם לצרכים של העסק. השירותים יכולים לכלול הנהלת חשבונות, רישום שוטף של הפעולות שבוצעו בעסק, חישוב כדאיות והכנת כל הדו”חות הנדרשים לרשויות. הליווי יתבצע על פי הצורך של העסק והאופי שלו.

האם כל עסק חייב שירותי ראיית חשבון?

לא. ניתן לבצע דיווחים גם באופן עצמאי. היתרון בפניה אל משרד רו”ח מקצועי ומנוסה מאפשר לעסק שלך להרוויח יותר, להתנהל נכון יותר ובכך לגדול ולצמוח תוך בקרה ותכנון משותף. כאשר ישנו איש מקצוע אשר בוחן מדי תקופה את ביצועי העסק – ניתן לקחת בחשבון גורמים רבים שבאופן עצמאי יתכן ולא היינו שמים לב אליהם.

מה היתרון של רו”ח בשלב הקמת סטארט-אפ?

יזמים רבים אשר באים להקים חברת סטארט-אפ מודעים לכך שהם צריכים לגייס כספים, אך לא תמיד יודעים להעריך את הכספים שנדרשים להם ולא את השווי הנוכחי של החברה. ברוזנבלט אנו מתמחים בליווי חברות בתחילת דרכן ויש לנו ניסיון רב, עשיר ומוכח בתחום. ניסיוננו הרב יכול להועיל רבות לתהליך. המשרד יכול להציג לך את התמונה המלאה ואת הדרך שככל הנראה שיהיה עליך לעבור בדרך להצלחה. ברוזנבלט נהיה שם עבורך ונלווה אותך בכל הקשור לגיוס משקיעים ולהכנת הדו”חות הפיננסיים שהמשקיעים ירצו לראות.

האם ניתן לעבור בין משרד רו”ח אחד לאחר?

כן. גם אם קיבלת שירות ממשרד אחד, ניתן לעבור למשרד חדש ואפילו באמצע השנה ואין זה משנה מה הסיבה לכך. עם זאת, מבחינתך מומלץ לוודא כי המשרד החדש יקבל את החומר הנדרש ויש לוודא כי הדיווח לרשויות המס נמשך ללא הפסקה וברציפות.

במשרד רוזנבלט אנו מספקים שירותי ראיית חשבון ויעוץ מס מקיפים ומציעים שלל פתרונות לעסק. אנו לא מחייבים אותך להשתמש בכל השירותים ויותר מכך, מזמינים אותך לקבוע שיחה ולשמוע כיצד נוכל לעמוד לרשותך, בכל שלב של ניהול העסק.