header-icon
בעקבות הקורונה – צמיחה מתוך משבר

הקורונה הוציאה אלפי אנשים משוק העבודה. עסקים רבים נסגרים, חלקם מצמצמים את הפעילות ובעקבות כך רבים מוצאים עצמם מחפשים את התפקיד הבא. בעוד שחלק מהאנשים ימצאו את עצמם במקום עבודה חדש, אחרים יכולים להעלות את השאלה האם זה הזמן לפתוח עסק. עבור אותם אנשים נענה על השאלה איך לפתוח עסק מאפס.

הזמן הנכון לפתוח עסק קטן

רוב העסקים הנפתחים בישראל ובעולם הם עסקים זעירים או קטנים. אלו עסקים בהם יש עובד אחד יחיד או צוות קטן של עובדים. בעקבות גל הפיטורין והוצאתם של רבים לחל”ת, הדילמה אם לפתוח עסק או לא עולה. אצל חלק החשש שלא יהיה להם מקום עבודה לחזור אליו או החשש מחיפוש מקום עבודה חדש, מוביל למחשבה זו. אצל חלק המחשבה עולה בעקבות חלום ישן והמציאות הנוכחית נראית כהזדמנות לפתוח עסק קטן.

על מנת לדעת האם זה הזמן המתאים לפתוח עסק או לא, יש צורך בעבודת הכנה מוקדמת וחשוב לערוך תוכנית עסקית. על פיה אפשר יהיה לקבוע האם מתאים לכם להתחיל בדרך חדשה או האם כדאי לחכות להזדמנות אחרת (או לחזור לשוק העבודה כשכירים).

לפני הכל – בניית תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך אשר מציג את כוונות העסק. היא יכולה להיות מפורטת ברמות שונות, אפשר לנסות להכין אותה באופן עצמאי או בעזרת אנשי מקצוע. התוכנית מציגה את המטרות הכלליות של העסק, התחום, מתארת את הקהל, מגדירה מה העסק ימכור וחוזה הכנסות ורווחים עתידיים.

מומלץ להתייעץ איתנו בשלבים שונים של הכנת התוכנית ואנו נבדוק עבורכם את הכדאיות הכלכלית. לשם כך יתכן ונצטרך לשאול שאלות שונות, לבחון את מקורות ההשקעה ואם יש צורך, נוכל ללוות אתכם בתהליך גיוס משקיעים. התוכנית העסקית חשובה לא רק לעסקים גדולים וסטארט אפים אלא לכולם ומומלץ לעבוד תמיד עם תוכנית עבודה.

איך לפתוח עסק מאפס ברשויות המס?

לאחר יצירת התוכנית העסקית או במקביל להכנתה, ניתן לפתוח עסק ברשויות. חשוב לציין כי מבחינה חוקית יש לקבל כספים רק לאחר שישנה אפשרות דיווח וכי פעולה זו, גם בימים אלו, אינה אורכת זמן רב.

שלב ראשון – בחירת סוג העסק

בשלב הראשון יש לפתוח את סוג העוסק. חשוב לדעת כי (לרוב) ניתן לבחור בין עוסק פטור לבין עוסק מורשה. עסק יכול להיות פטור מדיווחי מע”מ במידה והמחזור השנתי שלו (נכון לשנת 2019) אינו עולה על 100,187 ₪. כמו כן, ישנה רשימה של בעלי מקצוע שלא יכולים להיכנס תחת הגדרה זו ובהם: פסיכולוגיים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד. עוסק מורשה ידווח (לרוב) אחת לחודשיים על הכנסותיו למע”מ, ישלם מע”מ ויוכל להזדכות עליו.

ישנם שיקולים שונים בבחירת סוג העוסק וכדאי להתייעץ עימנו מראש ולבחון יחדיו את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

שלב שני – פתיחת העסק

יש לפנות לשלושת רשויות המס כדי לפתוח עסק ולעשות זאת בסדר הבא: מע”מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי. במאמר פתיחת עסק מול רשות המיסים פירטנו כיצד לבצע את השלבים השונים. נציין כי ניתן לפנות אלינו כדי שנבצע עבורכם את התהליך במינימום מאמץ וכדי שתוכלו להתחיל לגבות כספים בהקדם.

שלב שלישי – דיווחים

יש להקפיד לדווח בזמן עבור הרשויות השונות. הדיווח למע”מ עבור עוסק מורשה יתבצע אחת לחודשיים בכל חודש אי זוגי ועד ה-15 לחודש. הדיווח למס הכנסה יקבע אחת לחודש ועל סמך ההכנסות של השנה הקודמת יקבעו המקדמות (תשלומי המס החודשיים) לשנה הבאה. יש לציין כי בשלב פתיחת עסק יש לדווח למס הכנסה מהן ההכנסות הצפויות ובהתאם לכך יקבעו המקדמות לשנה הראשונה.

תפעול נכון ורווחי של העסק

כל מי שרוצה לפתוח עסק צריך לחשוב על התפעול שלו. ישנן שאלות רבות שצריכות לעלות כבר בתחילת הדרך: אילו מוצרים או שירותים תמכרו, איך יגיעו אליכם לקוחות, כיצד תצמצמו הוצאות ותגדילו רווחים ועוד. אנחנו מאמינים כי תפעול נכון הוא תוצאה של תכנון מקדים ופעולות נכונות יכולות להתבטא ברווחיות גבוהה יותר.

ברוזנבלט מעמידים לרשותכם אפליקציה ייחודית ומתקדמת לניהול חשבונות אונליין לדיווח קל ופשוט. לצד הדיווחים עומד לרשותכם צוות מקצועי ומנוסה שישמח לבחון יחד אתכם את כדאיות הרעיון העסקי, לסייע בפתיחת העסק ובתפעול נכון.